Tuesday, November 15, 2011

“VINE VINE MOȘ CRĂCIUN” - 2011

....Și vin sărbătorile iernii, cu zăpezi și cu nopți înstelate,cu vise și nostalgii,cu clipe în care, mai mult ca oricând, ne place să ne întoarcem în amintiri. În amintirile copilăriei- cu sănii și alaiuri de colindători,cu bucuria unei vieți în care grijile și tristețile nu-și aveau locul, cu visele pline de zurgălăi în alaiul cărora trebuia sa vină, pe o sanie trasa de cerbi, Moș Crăciun-cel atât de așteptat sși de încărcat de daruri.

Aidoma unui vis de iarnă se face sufletul nostru în zilele de decembrie, știind că la ușile caselor noastre vor bate colindătorii cu picioarele înzăpezite și cu glasurile fierbinți,purtători de urări ce nu-și pierd niciodată prospețimea,farmecul și forța lor.

Aidoma unui vis de iarnă, se dorește a va fi și dumneavoastra aceasta serbare, la care v-am invitat cu drag.


Copii din grupa mini vor pregati urmatoarele cantece pe care va invitam sa le repetati si acasa cu cei mici:

Noi suntem piticii

Suntem harnici şi voioşi
Şi purtăm scufiţe
Ca să fim mai arătoşi.
Ne sculăm devreme
Toată ziua noi lucrăm
Şi ne-ntoarcem seara
Obosiţi să ne culcăm.

R1: Cioc, boc, cioc, boc
Asta este munca mea
Cioc, boc, cioc, boc
E frumoasă, dar e grea.
Cioc, boc, cioc, boc
Cu barosul bat mereu
Cioc, boc, cioc, boc
Aurul îl scot cu greu.

2. Am ajuns acasă
Şi suntem cam obosiţi
Dar avem pe masă
Din belşug ce-am pregătit.
Uşa e deschisă
Cine oare a intrat?
Din mâncarea noastră
Cine oare a mâncat?

R2: Cine-i oare?
Totul este deranjat
Cine-i oare?
Nu ştiu ce s- a întâmplat
Cine-i oare?
Scaunul este schimbat
Cine-i oare?
Cine oare doarme-n pat?


Mos Craciun cu plete dalbe"

Moş Crăciun cu plete dalbe
A sosit de prin nămeţi
Şi aduce daruri multe
La fetiţe şi băieţi

Moş Crăciun, Moş Crăciun

Din bătrani se povesteşte
Că-n toţi anii negreşit
Moş Crăciun pribeag soseşte
Niciodată n-a lipsit

Moş Crăciun, Moş Crăciun

Moş Crăciun cu plete dalbe
Incotro vrei s-o apuci
Ţi-aş canta Florile dalbe
De la noi să nu te duci!

Moş Crăciun, Moş Crăcïun!





Saturday, November 12, 2011

Colind serbare - Zurgalai, zurgalai

Cartea lunii - Cele cinci limbaje ale iubirii




Cele cinci limbaje ale iubirii

Autor: Gary Chapman

Categorii: Psihologie motivationala
Editura:
Curtea Veche
An aparitie: 2000
Nr. Pagini: 208

In urma unei indelungate experiente in calitate de consilier matrimonial, dr. Gary Chapman a ajuns la concluzia ca principala problema a cuplurilor contemporane o reprezinta modul in care partenerii isi comunica afectiunea. El sustine ca dincolo de limbajul specific in care fiecare dintre noi isi exprima sau primeste iubirea, exista cinci limbaje principale: cuvintele de incurajare, timpul acordat, primirea de daruri, serviciile si mingiierile fizice.

Oare ideea de limbaj al iubirii se aplica si copiilor ? […] Categoric da. Cand copiii sunt mici, n-ai cum sa le stii limbajul iubirii. De aceea este bine sa le alimentezi toate cele cinci limbaje, ca sa fii sigur ca ai nimerit-o. Dar daca vei observa atent comportamentul lor, vei descoperi destul de repede care este limbajul lor de iubire.

« Atunci cand exista o cantitate suficienta de afectiune, copilul se va transforma intr-un adult responsabil. Fara iubire, el sau ea vor fi niste handicapati din punct de vedere afectiv si social. Atunci cand un copil se simtecu adevarat iubit, el se va dezvolta normal ; dar cand rezervorul este gol, copilul se va comporta in mod nedorit. In mare masura, acest comportament necuviincios este motivat de dorinta arzatoare de a umple rezervorul iubirii. ». Acesta este punctul de vedere al dr. Ross Campbell, psihiatru specializat in tratarea problemelor copiilor si adolescentilor.

Cele cinci limbaje ale iubirii se aplica si in cazul copiilor, chiar daca ei nu sunt inca constienti de adevaratele lor nevoi, intelegandu-si sau nu propriile reactii. Pentru a fi un bun parinte, practicati adresarea in principalele limbaje ale iubirii catre fiecare copil in parte. Pana ce veti descoperi limbajul principal de iubire al fiecarui copil, vorbiti-le permanent in toate cele cinci.

1. Cuvintele de incurajare – in procesul de educare a copiilor nosti, avem tendinta sa le reprosam esecurile. Daca vom exagera, acest fapt poate avea consecinte distrugatoare pentru viata lor de adulti. Laudati-va copiii pentru fiecare lucru bun pe care il fac in saptamana care urmeaza. Cel putin doua complimente pe zi ar fi un obiectiv satisfacator.

2. Timpul acordat – puneti-va in mintea copiilor vostri. Descoperiti-le preocuparile si aflati cat mai multe despre ei. In acele momente, acordati-le toate atentia. Gasiti-va timp in fiecare zi pentru copiii vostri (pentru fiecare in parte), macar cateva minute de concentrare exclusiva. Aceasta trebuie sa fie o prioritate.

« Aspectul central in ceea ce priveste timpul acordat este ca acesta sa fie petrecut impreuna. Si nu este suficient sa fim alaturi de cealalta persoana…Doi oameni care stau in aceeasi incapere sunt aproape unul de celalalt, dar nu sunt neaparat si impreuna. Impreuna inseamna ca nimic sa nu ne distraga atentia. Cand un tata sta pe jos si arunca o minge copilasului lui de doi ani, el se concentreaza asupra copilului, si nu asupra mingii. Acest scurt moment, indiferent cat ar dura este un moment petrecut impreuna. Daca insa tatal vorbeste la telefon in timp ce arunca mingea, nu-i mai acorda toata atentia copilului. […] Activitatea pe care o desfasuram este un mobil care creeaza acel sentiment de a fi impreuna. Important in cazul tatalui care-i arunca mingea copilasului de doi ani nu este actul in sine, ci starea emotionala care se creeaza intre tata si copil.

3. Primirea de daruri – daca se fac prea multe daruri, ele isi pot pierde sensul si pot induce valori gresite copilului. Cadourile facute periodic, alese cu grija si oferite impreuna cu o declaratie de genul « te iubesc si de asta ti-am cumparat ceva special » pot contribui la satisfacerea nevoii de iubire a copilului. Cand ii cumperi sau ii facu un dar copilului, exprima-ti iubirea verbal atunci cand i-l oferi. (Poti sa iti exprimi iubirea si atunci cand refuzi sa-i dai copilului ceva despre care socotesti ca nu se cade. « Te iubesc, asa ca nu pot sa-ti cumpar ca animal de casa un sarpe cu clopotei ».)

4. Serviciile – desi permanent le faci servicii copiilor, cand urmeaza sa mai faci unul important, da-i de inteles ca asta inseamna ca-l iubesti. Alege ceva ce nu-ti place in mod special, dar conteaza enorm pentru copil. Invata ceva nou, insuseste-ti o noua abilitate mecanica sau fa o reparatie care cere insemanare, pentru a deveni un parinte model.

5. Afectiunea – imbratisatul, sarutatul si toate tipurile de mangaiere permise sunt foarte importante pentru rezervorul afectiv al copilului. « Se stie de mult ca mangaierile fizice sunt o modalitate foarte eficienta de a le comunica copiilor afectiunea. Cercatarile au aratat ca sugarii care sunt luati in brate se dezvolta adesea mai bine din punct de vedere afectiv decat ceilalti. Cu mult inainte de a intelege sensul cuvantului iubire, acest copil se simte iubit. Imbratisatul, sarutatul , mangaiatul, tinutul de manuta, toate acestea sunt modalitati de comunicare a iubirii catre copil. Imbratisatul si sarutatul adolescentului difera de cel al sugarului. S-ar putea ca adolescentului sa nu-i placa un asemenea comportament, mai ales in prezenta semenilor, dar asta nu inseamna ca nu vrea sa fie mangaiat, mai ales daca acesta este principalul sau limbaj de iubire.

Majoritatea parintilor isi iubesc sincer copii, iar atunci cand membrii aceleiasi familii incep sa isi vorbeasca in limbajul de iubire adecvat, climatul afectiv este sporit simtitor.