Tuesday, January 29, 2013

Vizita medicului stomatolog

Prietenii lui Istetila si Grupa Albinutelor au primit astazi vizita medicului stomatolog care le-a vorbit copiilor despre importanta ingrijirii corecte zilnice a dintilor.

Copiii au invatat cum sa realizeze un periaj corect al dintilor,




ce ustensile foloseste medicul stomatolog in timpul consultatiei,

cum se curata o carie

si cel mai important, sa nu le fie teama de vizita la stomatolog.




Cele zece reguli

Zece reguli pe care trebuie să le aibă în vedere, deopotrivă, părinţii şi educatorii în vederea educării copiilor.
1.     Să-ţi iubeşti copilul. Să te bucuri de el, să-l accepţi aşa cum este, să nu-l jigneşti, să nu-l umileşti, să nu-l descurajezi, să nu-l pedepseşti pe nedrept, să nu-l lipseşti de încrederea ta, să-i dai prilej să te iubească.
2.     Să-ţi protejezi copilul. Să-l aperi de primejdii fizice şi sufleteşti, la nevoie chiar prin sacrificarea propriilor interese şi cu riscul propriei tale vieţi.
3.     Să fii bun exemplu pentru copilul tău. Să-i transmiţi valorile şi normele etice ale societăţii. Să-i dovedeşti că trebuie să trăiască în dragoste şi armonie cu ai săi şi cu toţi cunoscuţii familiei. Să trăiască în cinste, în adevăr, cu respectul bunurilor, convingerilor şi al sentimentelor altora. Să crească şi să simtă tot timpul comuniunea "mamă - copil - tată". Să-l obişnuieşti să participe la activitatea obştească.
4.     Să te joci cu copilul tău. Să-ţi faci timp pentru copilul tău, să vorbeşti cu el, să te joci cu el cum îi place (jocurile lui), să iei în serios jocurile lui, să te familiarizezi cu lumea imaginilor lui.
5.     Să lucrezi cu copilul tău. Să-ţi ajuţi copilul când încearcă să participe la munca în casă ori în grădină. Când copilul este mai mare, să-l obişnuieşti să participe la treburile zilnice din gospodărie şi pentru gospodărie.
6.     Să laşi copilul să dobândească singur experienţe de viaţă, chiar dacă suferă. Copilul acceptă numai experienţele pe care le face singur. Propriile tale experienţe sunt lipsite de valoare pentru copilul tău. Trebuie să ai curajul să-i dai prilejul de a-şi acumula experienţele proprii, chiar dacă sunt legate de anumite riscuri.
7.     Să-i arăţi copilului posibilităţile şi limitele libertăţii umane. Să înfăţişezi copilului posibilităţile extraordinare de desfăşurare ale omului, în conformitate cu înzestrarea şi talentele fiecăruia. Dar, în acelaşi timp, să-i arăţi că orice om trebuie să recunoască anumite limite în faptele sale, chiar şi în familie, faţă de părinţi. Ajută-l pe copil să recunoască şi să respecte aceste limite.
8.     Să-l înveţi să fie ascultător. Să supraveghezi şi să îndrumi comportarea copilului, astfel încât prin acţiunile sale să nu genereze suferinţă nici pentru familie, nici pentru alţii. Răsplăteşte-l pentru respectarea regulilor stabilite. La nevoie, încearcă să impui respectarea regulilor prin pedepsire.
9.     Să aştepţi de la copil numai aprecierile pe care le poate da, conform gradului de maturitate şi propriei experienţe. Copilul are nevoie de mult timp până învaţă să se orienteze în această lume complicată. Ajută-l cât timp poţi şi cere-i o părere proprie sau un verdict numai când este în stare să-l dea, conform experienţelor acumulate şi gradului de maturitate.
10.  Să-i oferi copilului trăiri cu valoare de amintire (călătorii, excursii, vacanţe, spectacole, serbări, manifestări sportive).

Monday, January 28, 2013

Program zilnic grupa mini - Grupa Strumfilor



Ziua
Disciplina/ Domeniul
Jocuri liber alese pe arii de stimulare
Luni
Activitati artistico-plastice ( Estetic si Creativ  DEC)
  1. constructii
  2. joc de rol
  3. joc de miscare
Marti
Cunoasterea mediului (Stinte   DS)

  1. joc muzical
  2. constructii
  3. arta
Educatie pentru societate (Om si societate DOS)
Miercuri
Educarea limbajului (Limba si comunicare DCL)
  1. arta
  2. joc de masa
  3. costructii
Educatie fizica (Psihomotric   DPM)
Joi
Activitati matematice (Stiinte DS)
  1. constructii
  2. arta
  3. joc de miscare
Vineri 
Educatie muzicala (Estetic si Creativ DEC)
  1. joc de creatie
  2. biblioteca
  3. stiinta






Meniu 28-01.02.2013


Meniu 1
luni
marti
miercuri
joi
vineri
09:00 – mic dejun
Lapte  de vaca

Cereale
Ceai de fructe cu lamaie

Tartine cu cascaval

Tartine cu unt si dulceata


Lapte de vaca

Cereale
Ceai de fructe cu lamaie

Ou fiert 

Telemea de vaca

lapte de vaca

cereale

10 :30 gustare
fructe de sezon
fructe de sezon
fructe de sezon
fructe de sezon
fructe de sezon
12 :00 - pranz
Ciorbita de vitel

Chiftelute marinate cu piure
Supa de pui alfabet

Mancarica de cartofi cu pui
Supa minestrone

Paste bolognese din vita cu cascaval ras
Ciorba de curcan

Mancare de mazare cu carne de curcan
Supa crema de morcovi si crutoane

Snitel din piept de pui cu pilaf
16 :00 gustare
Placinta de branza
Iaurt natural si fulgi de porumb
Cornulete cu rahat
Iaurt natural si biscuiti
Toast cu cascaval la cuptor

Activitati grupa mica - 28 - 01.02.2013


“PRIETENII  LUI ISTETILA”
TEMA DE STUDIU: “CUM ESTE, A FOST SI VA FI AICI PE PAMANT?”
TEMA PROIECTULUI: ”Lumea fascinanta a necuvantatoarelor”
SUBTEMA: “ANIMALELE DIN CURTEA BUNICILOR’’
PERIOADA: 28.01. - 01.02.2013

Dragi parinti,
  In perioada 28.01. – 01.02.2013, copiii grupei “Prietenii lui Istetila” vor debuta proiectul intitulat “Animalele din curtea bunicii”.

Luni
→ Intalnirea de dimineata: “Animalul meu preferat este…”
Salutul si prezenta
Micii gimnasti (gimnastica de inviorare)
→ Jocuri si activitati alese: Constructii: ”Adaposturi pentru animale”; Stiinta:“Mama isi cauta puiul”
   Activitati pe domeniu experiential: Domeniul Stiinta - Cunoasterea mediului: “In curtea bunicilor”

Marti
 → Intalnirea de dimineata “Cum ma port cu animalele?”
Salutul si prezenta;
Micii gimnasti (gimnastica de inviorare);
  → Jocuri si activitati alese: Joc de rol: “De-a veterinarul”
Joc de masa: “Animalele domestice”
  Activitati pe domeniu experiential: Domeniul stiinta – Activitate matematica: “Ce ai aici?” (joc didactic); Domeniul estetic si creativ – Activitate artistico-plastica: “Animale domestice (desen)

Miercuri
 → Intalnirea de dimineata “Graiul animalelor”;
Salutul si prezenta;
Micii gimnasti (gimnastica de inviorare);
→ Jocuri si activitati alese: Arta: ” Catelusul ’’(arta – indoire, lipire); Constructii– “Ferma cu animale”
  Activitate pe domeniu experiential: Domeniul Limba si comunicare – Educarea limbajului: “Jocul silabelor” (joc didactic); Domeniul psiho-motor – Educatie fizica: “Invatam saritura in adancime”

Joi
 → Intalnirea de dimineata  “La tara”
Salutul si prezenta;
Micii gimnasti (gimnastica de inviorare);
→ Jocuri si activitati alese: Biblioteca: “Citim si coloram imagini cu animale domestice”; Joc de rol: “De-a fermierul”;
  Activitate pe domeniu experiential: Domeniul estetic si creativ – Educatie muzicala: “Un motan cat un pisoi’’ (cantec – predare), “Recunoaste cantecul!” (joc- exercitiu).

Vineri
 → Intalnirea de dimineata  “Saptamana aceasta mi-a placut...”
Salutul si prezenta;
Micii gimnasti (gimnastica de inviorare);
→ Jocuri si activitati alese: Arta - desen: ”In ograda bunicii”; Biblioteca:“Graunte pentru puisori”
  Activitate pe domeniu experiential: Domeniul estetic si creativ – Activitate practica: “Relatia dintre om si alte vietati” (convorbire)

CANTECUL SAPTAMANII
UN MOTAN CAT UN PISOI

Un motan cat un pisoi
Pam,
pam, param, pam, pam,
Sta pe-o lada de gunoi
Pam,
pam, param, pam, pam,
Si tot
cauta in el
Pam,
pam, param, pam, pam

Sa
gaseasca-un soricel...

Pam,
pam, pam
A
plecat motanul,
A
plecat golanul
Ce sunt eu de vina?
De-l
calca o masina


A trecut de-atunci un an
Pam,
pam, param, pam, pam,
Sa-
nsurat bietul motan
Pam,
pam, param, pam, pam,
De-
atunci cauta-n gunoi
Pam,
pam, param, pam, pam
Hrana pentru 8 pisoi

Pam,
pam, pam
Sa-
nsurat motanul,
Sa-
nsurat golanul
Ce sunt eu de vina?
De-l
calca o masina