Monday, February 25, 2013

Activitati grupa mini

ACTIVITĂȚI  GRUPA ȘTRUMFILOR
 Perioada  25.02-01.03.2013
Tema proiectului  PRIMAVARA  NE  INSPIRĂ
Planificare săptămânală Martie – Mărțișor  

LUNI: 25.02.2013
1.Intâlnirea de dimineață :
·         Baba Dochia ne povesteşte
·         Gimnastica de învioarare
2. Jocuri liber alese :
·         Construcții: Lădițe pentru flori (construcţii tridimensionale)
·         Joc de rol: Cumpărăm flori de la florărie
·         Joc de mișcare: Fluturașii vin la flori
3.Activitati (DEC) Educație plastică - Felicitări de 1 Martie
Deprinderi de îndemânare - Punem încălțămintea ordonat

MARTI :26.02.2013
1.Întâlnirea de dimineață:
·         Ce frumos este afara!
·         Gimnastica de învioarare

2.Jocuri liber alese :
·         Joc muzical – Floricică, floricea
·         Construcții - Taraba cu mărțișoare  
·         Arta - Marțisorul meu preferat
3.Activități - Activitate integrată
·         (DS) Știința: Ce reprezintă  Mărțișorul - discuții
·         (DOS) Legenda Mărțișorului


MIERCURI :27.02.2013
1. Intâlnirea de dimineață: Ce ne aduce Mărţişorul?
2. Jocuri liber alese:
·         Construcții :Căsuțe cu mărțișoare
·         Arta - desen - Ghiocelul
·         Joc de mișcare-  Să dansăm și frumos să ne jucăm 
3. Activități
·         DLC : Săculeţul cu surprize - Lexic şi comunicare ( substantive comune şi proprii)
·         DPM: Mersul bebeluşului către mama - Târâre  și deplasare pe palme şi pe tălpi; joc de mişcare
Vreau un animal de companie - deprinderi de a ocroti și iubi animalele

JOI : 28.01.2013
Intâlnirea de dimineață:
·          ”Primăvara bate-n geam, să intre ?”
·         Gimnastica  de învioare

2. Jocuri liber alese :
·         Construcții :rafturi cu mărțișoare
·         Arta - desen la libera alegere
·         Joc de mișcare - dansul ghiocelului( improvizție)
3.Activitati :
·         DS - Matematica - Activitate matematică: ,,O floare, mai multe flori”.  Exerciţiu de comparare a două mulţimi

VINERI: 01.03.2013
1.Intalnirea de dimineata :
·         A sosit primăvara
·         Gimnastica de învioarare
2. Jocuri liber alese:
·         Joc de mișcare: ”Culegem ghiocei” – mers și aplecare;
·         Bibliotecă: ”Legenda ghiocelului”
·         Știință – ”De ce au nevoie florile de apă, căldură și lumină?”
3. Activitati : DEC Muzica
Predare cântec - „Vine vine Primăvara”
Cum ne protejăm de răceala - discuții

Friday, February 22, 2013

Meniu 25.02- 01.03


Luni
Marți
Miercuri
Joi
Vineri
Mic dejun
Lapte de vaca și cereale
Tartine cu unt și dulceață
Ceai de fructe
Tartine cu cremă de brânză
Tartine cu unt
Ou fiert
Lapte de vaca și cereale
Tartine cu unt și miere
Ceai de fructe
Tartine cu cașcaval
Tartine cu cremă de brânză
Omletă la cuptor
Lapte de vaca și cereale
Tartine cu cremă de brânză
Gustare*
Mere, banane, mandarine, kiwi.
Fructe de sezon
Fructe de sezon
Fructe de sezon
Fructe de sezon
Fructe de sezon
Pranz
Ciorbiță de vițel
Supă de pui alfabet
Supă cremă de broccoli
Ciorbă de curcan
Supă cremă de morcov
Chifteluțe de vită și piure de cartofi
Ostropel de pui cu pilaf de orez
Paste cu sos bolognese din carne de vită și cașcaval ras
Linte cu carne de curcan
Snițel din piept de pui la cuptor și legume mexicane
Gustare
Cheesecake
Iaurt cu biscuiți
Chec
Iaurt de băut cu fructe  de padure
Iaurt cu cereale cu miere
Orez cu lapte și stafide

Monday, February 18, 2013

Terapia logopedica

In cadrul gradinitei Yuki copiii pot participa la lectii individuale de logopedie.

Se urmareste depistarea, examinarea completa si diagnosticul tulburarilor de limbaj. Astfel:
  • La prima vizita (evaluarea logopedica a copilului) micutul va fi “testat” pe mai multe paliere pentru a putea stabili un diagnostic. Va fi testat bagajul de achizitii al copilului, nivelul de dezvoltare al aparatului fonoarticulator precum si modul de pronuntie al tuturor sunetelor pentru a putea depista daca omite, deformeaza sau chiar absenta diferitelor sunete.
  • Apoi sunt vizate corectarea şi dezvoltarea comunicării orale, pentru a obtine o exprimare cat mai clara şi expresiva si exersarea abilității de receptare a mesajului verbal si nonverbal.
  • In cadrul terapiei logopedice copilul va fi invatat atat prin imitatie cat si prin metode mecanice (folosirea spatulei sau a altor instrumente ajutatoare) cum sa isi pozitioneze limba, cum sa-si foloseasca buzele pentru a putea obtine sunetul care este deficitar sau absent.

         Se folosesc materiale (diferite jocuri, imagini etc) potrivite pentru varsta copilului si care sa ii trezeasca interesul pentru activitatea de terapie logopedica precum si pentru dezvoltarea unei atitudini pozitive fata de actul vorbirii.

 Cat dureaza terapia logopedica:

         Acest aspect depinde de gravitatea tulburarii, (daca tulburarea de limbaj este consecinta unei alte tulburari/deficiente), de varsta copilului, de personalitatea acestuia etc.

         In functie de acesti factori terapia poate dura de la cateva saptamani la cateva luni dar sunt si cazuri in care este nevoie de mai multi ani de munca pentru rezolvarea problemelor.

          Terapia logopedica poate avea loc o data pe saptamana sau chiar de mai multe ori in functie de necesitatile micutului.

Terapia logopedica se centreaza pe formarea, exersarea, dezvoltarea sau compensarea vocii, vorbirii, limbajului si comunicarii, avand ca arie de interventie :
• Tulburarile de voce: disfonie, raguseala vocala, fonastenia, mutatiile vocii, afonie
• Absenta/imposibilitatea vorbirii (alalie)
• Tulburari de pronuntie si articulare: omisiuni, inlocuiri, deformari de sunete, silabe, cuvinte,
• Intarzaierea in debutul formarii comportamentului verbal
• Stimularea aparitiei, formarii si dezvoltarii vorbirii, limbajului si comunicarii la copilul mic
• Esecurile scolare
• Retard in dezvoltarea limbajului
• Pregatirea pentru gradinita
• Pregatirea pentru scoala
• Recuperari in diagnostice ca: autism, Down, ADHD, ADD, sindrom Turner, sindrom Rett
• Initierea, formarea si dezvoltarea vocii vorbirii limbajului si comunicarii

Pentru a sustine terapia logopedica parintii sunt sfatuiti:
  • sa petreceaca timp cu copilul vorbind, oferindu-i explicatii, rasfoind carti, povestind, ascultand muzica;
  • sa evite folosirea in exces a televizorului, PC-ului samd – maximum 2h/zi;
  • sa foloseasca pedepsele fizice. Considerate abuz, acestea au exclusiv efecte negative asupra dezvoltarii copilului pe toate planurile;
  • sa aleaga ca mijloc de educatie dojenirea cu blandete a copilului (dojana este opusul reprosului) si sa insiste pe asumarea consecintelor comportamentului si „repararea” situatiei create.
Lectiile de logopedie sunt sustinute de Psihopedagog-Logoped Roxana Dina.

Optional Learn with music

Learn with Music este un program special adus din Statele Unite ale Americii, ce ofera pentru prima data in Romania sansa unui curs de limba engleza prin muzica, joc si miscare pentru copii de la cele mai mici varste.
Learn With Music aduce in Romania programul "The Music Class - Pups©", un program educational inventiv, cu design special pentru, ce stimuleaza potentialul muzical si verbal al copiilor din scoli si centre educative.
Copiii vor avea de doua ori de castigat in urma acestui program:
1.     Din punct de vedere MUZICAL.
2.     2. Din punct de vedere al invatarii unei limbi straine LIMBA ENGLEZA.
Programul Learn with Music conţine diverse activităţi, fiecare specfic conceputa pentru a încuraja tip diferit de învăţare: cântece, instrumentele special concepute pentru varstele copiilor, explorarea instrumentelor muzicale, mişcare, jocuri vocale, audiţii musicale, explorarea diverselor genuri muzicale, compozitori – toate acestea în limba engleză!
Profesorii prezenti la cursuri sunt indrumatori specializati, fiind instruiti in teoria muzicii si vorbind fluent limba engleza. Stimulam deci invatarea limbii engleze prin muzica si joc.
Instrumentele muzicale folosite in timpul claselor sunt alese cu mare grija si sunt selectate special pentru varsta copiilor. Printre acestea regasim: clopotei, oua de ritmica, tobe, triunghi de rezonanta, clopot de lemn de rezonanta, bete de ritmica, banda elastica pt ritmica etc
Oferind CD-uri atat famililor, cat si educatoarelor/ invatatoarelor de clasa, incurajam dezvoltarea potentialul muzical al copilului si aprofundarea limbii engleze in FIECARE ZI in timpul saptamanii (atat la gradinita cat si acasa cu parintii).
Parintii sunt bineveniti la clasa in timpul acestor lectii.

Informatii utile :
Lectiile se desfasoara in fiecare zi de luni in intervalul 16 :30 - 17 :30.
Lectiile la care copilul nu participa pot fi recuperate la centrele Learn with music in cadrul lectiilor cu parintii.