Monday, March 25, 2013

Planificare grupa mica 25.03. - 29.03


TEMA DE STUDIU: “CU CE SI CUM  EXPRIMAM CEEA CE SIMTIM?”   
 
TEMA PROIECTULUI: ”Primavara  draga, bine ai venit!”
SUBTEMA: EVALUARE PROIECT
PERIOADA: 25.03. - 29.03.2013
Luni
→ Intalnirea de dimineata: “De ce iubim primavra?”
Salutul si prezenta
Micii gimnasti (gimnastica de inviorare)
→ Jocuri si activitati alese: Biblioteca: ”Primavara – anotimpul veseliei”; Joc de rol: “De-a gradinarii”
 →  Activitati pe domeniu experiential: Domeniul Stiinta - Cunoasterea mediului: “Ne jucam cu Zana Primavara” (joc didactic)
Marti
 → Intalnirea de dimineata “De vorba cu Spiridusul primaverii”
Salutul si prezenta;
Micii gimnasti (gimnastica de inviorare);
  → Jocuri si activitati alese: Stiinta: “Ce stim despre schimbarea anotimpului?”; Joc de masa: “Alege si grupeaza”
  Activitati pe domeniu experiential: Domeniul stiinta – Activitate matematica: “Cel mai bun matematician” (joc concurs); Domeniul estetic si creativ – Activitate artistico-plastica: “Simbolurile primaverii” (pictura)
Miercuri
 → Intalnirea de dimineata: “Dorinta mea...de primavara”
Salutul si prezenta;
Micii gimnasti (gimnastica de inviorare);
→ Jocuri si activitati alese: Joc de rol ”De-a gospodarii’’; Arta - desen: “Coloreaza imagini cu primavara”
  Activitate pe domeniu experiential: Domeniul Limba si comunicare – Educarea limbajului: “Ce este, cum este?” (joc didactic); Domeniul psiho-motor – Educatie fizica: “Cine arunca mai departe?” (aruncarea cu doua maini).
Joi
 → Intalnirea de dimineata  “Bogatiile primaverii”
Salutul si prezenta;
Micii gimnasti (gimnastica de inviorare);
→ Jocuri si activitati alese: Biblioteca: “Sa facem versuri despre primavara!”; Constructii:“Cosulete”
  Activitate pe domeniu experiential: Domeniul estetic si creativ – Educatie muzicala: Repetarea cantecelor de primavara invatate anterior
Vineri
 → Intalnirea de dimineata : “Cele mai interesante lucruri pe care le-am invatat in acest proiect”
Salutul si prezenta;
Micii gimnasti (gimnastica de inviorare);
→ Jocuri si activitati alese: Stiinta:“De ce s-a topit zapada?”; Joc de masa - puzzle: ”Primavara”;
  Activitate pe domeniu experiential: Domeniul om si societate: Activitate practica: “De vorba cu Zana Primavara” (convorbire).
                LIMBA FRANCEZA
● la mère = mama
● le père = tata
● la sœur = sora
● le frère = fratele
● la grand-mère = bunica
● le grand-père = bunicul
● la tante = matusa
● l’oncle = unchiul
 

Wednesday, March 20, 2013

Logopedia


Vorbind foarte mult cu parinti ce au copii de varsta prescolara mi-am dat seama ca nu exista parinte care sa nu isi doreasca tot ce este mai bun pentru copilul lor, pornind de la toate lucrurile de care are copilul nevoie pana la o pregatire academica de exceptie. Pentru aceste motive ar trebui sa stim foarte bine cand si daca copilul are nevoie de ajutorul unui logoped.

De foarte multe ori ne ghidam dupa ideea ca “nu-i nici o problema si bunicul lui a vorbit la 7 ani si uite ca tot a ajuns un mare medic”. Da, este adevarat, o problema de limbaj nu reprezinta un defect intelectual si in aceeasi ordine de idei nici vizita la un logoped nu eticheteaza copilul ca avand o problema psihica ori intelectuala. Insa, o problema a limbajului poate duce la crearea unor complexe si frustrari ce vor fi ulterior transpuse in comportamentul copilului. Atunci cand avem un copil ce prezinta o anumita tulburare a limbajului nu ne gandim ca acel mic impediment pe care il traieste copilul il poate afecta si pe viitorul indepartat.

Foarte multi parinti se gandesc ca odata cu dezvoltarea copilului si problemele de limbaj vor disparea, ca doar nu a vazut nimeni un adolescent ce pronunta “Laţă in loc de raţă” ori “tasă in loc de casă”. Insa foarte multi dintre noi am vazut adolescenti sau de ce nu chiar puberi foarte emotivi, cu probleme de comunicare, agresivi si nervosi, frustrati si cu diverse complexe, impulsivi si dezinteresati. Ar trebui sa ne gandim ca un copil, prescolar, care are anumite probleme ale limbajului, probleme ce nu s-au corectat de la sine pana la varsta de 3 – 5 ani ori, chiar cazul copilasilor mai mici, de 2 anisori care nu vorbesc deloc ori au doar cateva cuvinte in vocabular  “mama, apa, papa, tata”  simt ca ceva este diferit la ei fata de colegii lor. Desi vorbim de copilasi de varste foarte mici si credem ca un copil de 3 ani nu isi da seama ca vorbeste diferit fata de colegii lui, acest lucru este total eronat. Atunci cand in cadrul familiei unul dintre copii prezinta anumite deformari ale limbajului, membrii familiei ajung sa ii inteleaga limbajul si sa poata comunica chiar si in aceasta situatie. Insa, in colectivitate situatia se schimba. Colegii copilului nu inteleg de cele mai multe ori ce vrea sa spuna micutul ce are limbajul deformat si atunci poate exista situatia in care copilul este evitat de catre colegii sai, nu este inclus in jocul liber al acestora iar el nu se poate exprima atat de mult pe cat si-ar dori.

Este adevarat ca in societatea in care traim nu avem o educatie pentru  sanatate foarte bine pusa la punct, fapt pentru care de multe ori asociem ajutorul primit din partea specialistului ca fiind o problema.

Este foarte important de retinut ca orice abatere de la limbajul normal, vorbim aici de perioada de aparitie a limbajului, forma si continutul limbajului, bogatia acestuia, inseamna o tulburare de limbaj.

Tulburarile de limbaj nu incadreaza copilul intr-o categorie de copii cu probleme. Chiar si copiii foarte isteti pot prezenta dificultati ale limbajului. 

          Este foarte important de retinut ca psihicul uman este ca un mecanism foarte bine inchegat si ca atunci cand una dintre componentele sale prezinta o abatere, tot sistemul este zdruncinat si foarte simplu putem de la o problema de limbaj sa ajungem la o personalitate problematica.

          De multe ori ne intrebam de ce copilul este asa de furios, de ce este agresiv, de ce nu ne putem intelege cu el, ne gandim ca am facut tot ce se putea face pentru a-i asigura o educatie si un start in viata cat mai bun, de multe ori raspunsul se poate gasi si in problemele de limbaj.

          Este adevarat ca odata cu varsta si problemele de limbaj in mare parte dispar dar ar trebui sa ne gandim ca acele mici probleme pot impiedica intr-o oarecare masura saltul pe are copilul il poate face iar problemele de limbaj sunt o piedica in dezvoltarea sa.


Psihopedagog-Logoped

Roxana Dina

Thursday, March 14, 2013

Activitati extrascolare martie


Pentru luna martie am planificat urmatoarele activitati extrascolare:


1. Vineri 22, martie - Cinema 3D in gradinita - Filmul de animatie RIO

CINEMA 3D pe scurt:
 - Organizatorii vin cu echipament 3D / Full HD complet, inclusiv ochelari 3D pentru toti copiii
 - Filmele sunt traduse verbal in limba romana
 - Durata filmelor este intre 90 si 110 minute

La aceasta activitate pot participa toate grupele.




2. Plimbare in parc - Parcul Tineretului - observarea naturii primavara
Activiatea se va desfasura pe grupe de copii. Participa grupa mica si grupa mijlocie.
Fiecare grupa va fi insotita de educatoare si o ingrijitoare.


La avizier vor fi afisate detalii suplimentare.



Friday, March 8, 2013

Meniu 11 - 15 martie


 
Luni
Marti
Miercuri
Joi
Vineri
Mic dejun
Lapte de vaca și cereale
Tartine cu unt și dulceață
Ceai de fructe
Tartine cu cremă de brânză
Tartine cu unt
Ou fiert
Lapte de vaca și cereale
Tartine cu unt și miere
Ceai de fructe
Tartine cu cașcaval
Tartine cu cremă de brânză
Omletă la cuptor
Lapte de vaca și cereale
Tartine cu cremă de brânză
Gustare*
Mere, banane, mandarine, kiwi.
Fructe de sezon
Fructe de sezon
Fructe de sezon
Fructe de sezon
Fructe de sezon
Pranz
Ciorbiță de vitel
Supă de pasăre alfabet
Supă cremă de spanac
Ciorbă de curcan
Supa cremă de morcovi
Musaca de cartofi cu carne de vițel
Varză dulce cu orez și piept de curcan
Paste cu sos bolognese din carne de vită și cașcaval
Mazăre cu carne de curcan
Snițel din piept de pui la cuptor și piure de cartofi
Gustare
Trigoane cu brânză
Iaurt cu biscuiți
Chec
Iaurt de băut cu musli și stafide
Iaurt cu cereale cu miere
Budincă de orez cu fructe exotice

Activitati grupa mijlocie 8 Martie









Activitati 8 martie grupa mini








Optional Junior Gim

Optional JUNIOR GIM

 

Aceasta activitate este  implementata de echipa CENTRULUI KINETOBEBE special pentru programele de educatie din gradinitele din Bucuresti, activitatile de gimnastica fiind special concepute pentru grupele de varsta din unitatile de invatamant.

Programele dezvoltate de Kinetobebe au ca obiectiv formarea si perfectionarea deprinderilor motrice de baza concomitent cu imbunatatirea calitatilor motrice ale copilului si dezvoltarea atentiei, imaginatiei, spiritului de echipa si a competitiei.


Deprinderile de baza urmarite de kinetoterapeutii KINETOBEBE in cadrul sedintelor de gimnastica din gradinite sunt:

-          MERSUL: corectarea mersului si invatarea deprinderilor necesare unui mers corect;

-          ALERGAREA: corectarea pasilor repezi si invatarea deprinderilor necesare unei alergari corecte;

-          SARITURA: incurajarea sariturii, invatarea sariturii cu doua picioare concomitent;

-          ARUNCAREA SI PRINDEREA: familiarizarea copiilor cu jocuri simple, dar urmarindu-se dezvoltarea abilitatilor de aruncare si prindere;

-          TARAREA;

-          CATARAREA SI ESCALADAREA;

-          TRACTIUNEA SI IMPINGEREA;

-          RIDICAREA SI TRANSPORTUL DE GREUTATI;

Pentru a forma aceste deprinderi motrice, fiecare copil trece printr-o serie de etape care presupun formarea atitudinilor pe baza spiritului de observatie, apoi fixarea acestora si realizarea primelor miscari corecte si in final se ajunge la coordonarea fina.

Repetarile multiple reprezinta cheia consolidarii si perfectionarii actelor motrice, acesta fiind motivul principal pentru care programele noastre vor respecta principiile continuitatii si ritmicitatii.

Un rol important in dezvoltarea armonioasa a copilului il are si deprinderea calitatii motrice  (forta, viteza, rezistenta, indemanare).



Calitatile motrice cu care copilul este inzestrat pot fi (si trebuie) perfecionate inca de la varste mici, pentru ca ulterior sa poata fi valorificate in activitatile de sport preferate. In acest sens, parintii vor fii consiliati de kinetoterapeut, gasind pentru fiecare copil in parte, Solutia cea mai buna.

Toate cele de mai sus sunt urmarite si de lectiile obisnuite de educatie fizica, insa programul de Junior Gim din gradinite aduce in plus cateva aspecte foarte importante:

-          Urmarirea in dinamica a copilului, care ii permite kinetoterapeutului sa construiasca sedintele pe baza punctelor slabe din dezvoltarea copilului si carentele izometrice (eventuale) depistate in sedintele initiale;

-          Depistarea timpurie a deficientelor copilului: atitudine, deficiente ale posturii (scolioze, cifoze, torticolis), deviatii ale membrelor, platfus, picior varus, picior valg, genunchi varus sau valg, recurvatum, ale mersului (pe varfuri, pe calcaie, pe marginea interna sau externa a piciorului.

Acest aspect al programului le poate oferi parintilor certitudinea ca nu vor scapa neobservate eventuale probleme  in cresterea copilului, putand actiona in consecinta cat mai precoce.

-          Utilizarea mijloacelor kinetice adaptate la acest gen de program in vederea influentarii positive (in limita posibilului) a problemelor depistate. De exemplu: daca se observa ca exitsta copii cu atitudinii cifotice, se va insista pe exercitii de extensie a coloanei, fara pretentia de a inlocui sedintele specifice  de kinetoterapie. Stiut fiind insa ca programele de recuperare nu constau doar in sedintele specifice, ci se continua pe intreaga durata a zilei, dupa acest gen de sedinte de Junior Gim  copilul isi poate imbunatati postura se va utilize si acasa elementele pe care le-a invatat aici.

Nu in ultimul rand in urma programului dezvoltat de catre kinetoterapeutii de la Centrul Kinetobebe, veti putea alege in constinta de cauza activitatile sportive pentru care copilul dumneavoastra are aptitudini necesare, astfel incat sa faceti alegerile cele mai potrivite.

Monday, March 4, 2013

Meniu 04.03 - 08.03


Luni
Marti
Miercuri
Joi
Vineri
Mic dejun
Lapte de vaca și cereale
Tartine cu unt și dulceață
Ceai de fructe
Tartine cu cremă de brânză
Tartine cu unt
Ou fiert
Lapte de vaca și cereale
Tartine cu unt și miere
Ceai de fructe
Tartine cu cascaval
Tartine cu crema de brânză
Omletă la cuptor
Lapte de vaca și cereale
Tartine cu cremă de brânză
Gustare*
Mere, banane, mandarine, kiwi.
Fructe de sezon
Fructe de sezon
Fructe de sezon
Fructe de sezon
Fructe de sezon
Pranz
Supă cremă de roșii
Ciorbă de curcan
Ciorbă minestrone
Supă de curcan alfabet
Supă cremă de linte
Ficăței de pui la cuptor și piure de cartofi
Sote de morcovi cu piept de curcan
Paste cu sos bolognese din carne de vită și cașcaval
Fasole verde cu carne de curcan
Snițel din piept de pui la cuptor și pilaf de orez
Gustare
Ștrudel cu branză
Iaurt cu  cereale de porumb
Prăjitura de morcovi
Iaurt cu biscuiți
Griș cu lapte și dulceață de afine

Activitati grupa mini


                                   ACTIVITATI  GRUPA STRUMFII (2-3ani)
                                Perioada  04-08.03.2013
                        Tema proiectului: ”PRIMAVARA  NE  INSPIRA“
                          Planificare  saptamanala: ”Mamei mele „ 

LUNI 04.03.2013
1.Intalnirea de dimineata :”
·         ,,Flori pentru mama mea ‘’
·         Gimnastica de invioarare.
2.Jocuri liber alese :
·         Constructii: ,,casuta cu flori pt mama’’ (construcţii tridimensionale)
·         Joc de rol:’’ de-a mama si copilul  ”
·         Joc de miscare: micii dansatori
3.Activitati DEC)Educatie-plastica : :”Flori pentru mama mea „-lipire cu diverse materiale

MARTI 05.03.2013
1.Intalnirea de dimineata:
·         „Buna dimineata soare ce dor ne era de tine’’
·         Gimanstica de invioare

2.Jocuri liber alese :
·         Joc muzical:floricica floricea
·         Construstii:”casuta din lemne„
·         Arta:”desen: portretul mamei„
3.Activitati: Activitate integrata 
·         (DS):stiinta: :,,Ce face mama ta?’’ Activităţi specifice în societate locul de muncă lectură după imagini
·         (DOS):”Copilul meu drag" „lectura dupa imagini (discutii)
4.Tura de dupa-amiaza : „ Cantec pentru mama mea „-joc muzical


MIERCURI 06.03.2013
1.Intalnirea de dimineata:
·         As vrea sa fiu ca mama mea ’’
·         „Gimnastica de inviorare cu multa miscare„
2.Jocuri liber alese:
·         Constructii: o casa de vis pentru mama mea
·         Arta: desen „Primavara ”
·         Joc de miscare ”taranul e pe camp„
3.Activitati  :
·         Dlc :”Ce mi-a povestit un greier mic" povestire
·         DPM: exercitii pentru repetarea prizei la obiect "Cine pringe mingea"

JOI  07.03.2013
1.Intalnirea de dimineata :
·          Mama este totul pentru mine
·          Gimnastica  de invioare
2.jocuri liber alese :
·         Constructii : Ce poti face cu aceste 10 figuri geometrice 
·         Arta: desen la libera alegere
·         Joc de miscare: dansul ghiocelului
 3.Activitati:
·         Ds-matematica : Activitate matematică: ,,Exercitiu cu material : mic ,mijlociu si mare
4. Tura de dupa- amiaza : ‘’cum spunem corect ?" exercitiu de pronuntie


VINERI  08.03.2013
1.Intalnirea de dimineata: 
·         Cel mai frumos dar pentru mama mea
·         Gimnastica de invioarare
2.jocuri liber alese :
·         Joc de creatie :”De-a reporterii de stiri”
·         Biblioteca:”poezii de primavara „
·         Stiinta:" completeaza mai departe tabloul"
3. Activitati :
·         (DEC)muzica „E ziua ta mamico" - Predare cantec