Monday, January 26, 2015

Clubul de sambata, 31 ianuarie 2015


CLUBUL LUI ISTEȚILĂ – SÂMBĂTĂ, 31 IANUARIE (INTERVAL ORAR: 9 – 13)

ISTEȚILĂ ȘI PRIETENII ÎN JAPONIA!

 

                     Zilele acestea, eu si Istețilă ne-am tot gândit care să fie următoarea țară în care să facem oprire din cursa noastră isteață. Nu m-am înțeles cu el și a rămas Japonia! După ce mi-am dat acordul, a început să se costumeze în samurai, să mănânce sushi cu bețișoare, să facă experimente cu apă pentru a crea tsunami, să inventeze rețete de ceai, iar lista e luuungă! Mi-am zis că e foarte bine ca Istețilă să învețe jucându-se, să experimenteze, însă cum el este mic și evită curățenia ascunzându-se după ușă… ghiciți cine a strâns după el! Am uitat să specific  faptul că ne-am inundat și vecinii… de 2 ori! Dar toate au trecut! P.S. Bine că Istețilă nu știe să citească ce am scris eu aici, iar voi să nu ii spuneți, de acord?

                   Propun să revenim la Japonia, că ne-am cam luat cu vorba…

CURIOZITĂȚI DESPRE JAPONIA PENTRU TOTI CURIOȘII!

                Japonia (în japoneză  Nippon sau Nihon, sens literal: „originea soarelui”) este o țară insulară din Asia de Est, situată pe un lanț de insule aflate între Oceanul Pacific și Marea Japoniei, la est de Peninsula Coreeană. Este cunoscută în românește și sub numele de Țara Soarelui Răsare. Potrivit legendei, Japonia a fost creată de către zei care au înfipt o sabie în ocean, la scoaterea ei formându-se patru picături ce au devenit insulele principale, precum și o multitudine de insule mici (peste 5000). Japonia fiind o mare consumatoare de ceai este normal să aibă propriile metode de a prepara ceaiul. Când vorbim de ceai în contextul Japoniei se înțelege ceai verde, ceaiul negru fiind aproape inexistent în Japonia. Bineînteles, există mai multe feluri de ceai verde in Japonia. Datorita solului, climei și modului de cultivare și producere, ceaiul verde japonez este puțin diferit față de cel chinezesc la gust și are ca urmare un mod de preparare puțin diferit față de omologul său chinez.

           Sushi este un fel de mâncare specific bucătăriei japoneze. Principalul ingredient este orezul combinat cu diverse alte ingrediente, gătite sau in stare crudă, cel mai adesea pește crud. Sushi este o mâncare relativ nouă chiar și în Japonia. A fost gătitită pentru prima oară la începutul secolului al XIX-lea.

           Tsunami sunt valuri uriașe provocate de seisme. Ele sunt foarte periculoase pentru populația din regiunile de pe coastele oceanelor. Oamenii de știintă încearcă să prevadă producerea lor pentru a le limita consecințele. Fenomenul numit tsunami este în general urmarea unui seism: apa deplasată brusc de mișcările crustei, poate produce valuri cu o înălțime de 30m. Așa se explică faptul că Japonia, țara cu o seismicitate foarte puternică este în mod special expusă acestui risc.

                                                                PROPUNERILE LUI ISTEȚILĂ
               Pentru că mai devreme am amintit de ceai și pentru că în fiecare ceaşcă de ceai există câte o călătorie imaginară, Istețilă s-a gândit ca sâmbăta aceasta să facă ceai cu prietenii lui, folosind metoda japoneză. După ce vom savura ceaiul, vom face sushi, iar apoi realizam un experiment cu ajutorul căruia vom invăța cum se formează un tsunami și ce efecte are acesta.             Ziceți voi! Nu are idei minunate năzdrăvanul Istețilă?

No comments:

Post a Comment