Monday, February 2, 2015

Clubul de sambata 7 februarie


     CLUBUL LUI ISTEȚILĂ – SÂMBĂTĂ, 7 FEBRUARIE (INTERVAL ORAR: 9 – 13)

UNE PROMENADE EN FRANCE AVEC ISTEȚILĂ!

        Bonjour, mes amis! Nu vă speriați, tot eu sunt: Istețilă, prietenul vostru! Ați crezut că mi-a luat altcineva locul? He, he… niciodată! Imi testam și eu limba franceză! Chiar dacă sunt mic și nu am călătorit până acum în Franța, m-am gândit să merg cu prietenii mei, sâmbata aceasta!

        Cum mi-a venit ideea să aleg Franța? Stati că vă spun imediat! Curioși mai sunteți! J

        Noaptea trecută am avut un vis frumoooos! Cel mai frumos vis al meu! Se făcea că inot în ciocolată! Păcat că m-a trezit Dana, iar asta pentru că râdeam zgomotos și trezeam vecinii! După ce i-am povestit visul, Dana mi-a spus că în Franța se găsește cea mai bună ciocolată, așa că sâmbăta aceasta voi avea ocazia să savurez acest amestec divin cât imi doreste inimoara! Și ca să vedeți că deja m-am pregătit pentru clubul următor, vă voi da câteva informații referitoare la ciocolata franțuzească, pe care sunt convins că nu le știați!

        Se spune că ciocolata nu se mănâncă! Aceasta este o certitudine! O poţi ronţăi, o poţi lăsa să se topească lent, dar ştii cum se degustă? Degustarea este acea trăire proustiană în care mica tabletă transformă tot ce ai în jur în ceaţă şi face ca momentul în care porţi tableta de ciocolată spre gură să se impregneze în memoria ta pentru totdeauna. O ciocolată pură se recunoaşte mai întâi dacă o priveşti: aspectul exterior trebuie să fie neted, iar marginile să aibă o anumita strălucire. Culoarea acesteia variază în funcţie de ingredientele din care e preparată.

       Dacă rupi o bucată de ciocolată, trebuie să se producă un zgomot sec, iar marginile părţilor separate sunt extrem de fine. Dacă bucata de ciocolată se rupe sau îndoaie, înseamnă ca ciocolata este foarte veche. Aroma trebuie sa fie delicată şi îndelungată. Iar în final, trebuie să o pui pe limbă şi să se topească lent.

 

       Eu vă spun, NU POT TRAI FĂRĂ CIOCOLATĂ! Ce-i drept nici nu am incercat, dar cu siguranță nu aș reuși! J Uite, tot vorbind despre ciocolată, mi s-a făcut o poftă uriașă și am început să ronțăi o tabletă! Sper să nu mă vadă Dana, că atunci se termină distracția mea și nu mă mai lasă nici in Franța! Așa că shhht, să nu ii spuneți! Ca să imi păstrați secretul, am o propunere pentru voi! Ce ar fi ca sâmbătă, în cadrul călătoriei noastre, să organizăm un ATELIER DE PICTURĂ CU CIOCOLATĂ! Așa-i că țopăiți de bucurie? Și eu țopăi cu ciocolata în brațe numai gândindu-mă la asta!

       Dacă nu v-am convins încă să mă însoțiți, vă mai dezvălui o surpriză… Într-una din zilele trecute am urmărit filmul “Les Snorky – Le collier de corail”. Mi-a plăcut atât de mult de Snorky si de prietenii lui, încât vreau să îi cunosc personal și sunt sigur că veți dori și voi același lucru, după ce vom viziona filmul la club.

       Deci ce ziceți? Cine vine cu mine în Franța?

No comments:

Post a Comment